Известие

Collapse
No announcement yet.

Последствия от затапен ЕГР

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
    Ти нещо май забравяш,че турбината има и студена част,която е определяща за това колко въздух влиза в мотора.Всичко зависи от това колко си натиснал педала на газта,демек ако е малко натисната,имаме малко надув,ЕГР-а е отворен на 40-50 %,в момента който натиснеш педала,вече имаме повече надув,сътветно ЕГР-а се затваря и няма как да се разтоварва турбината.За другото което казваш че остават малко изгорели газове и няма какво да върти турбината,ами пресния въздух който влиза през студената част,къде отива
    Някои хора явно не четат и не искат да помислят какво казвам.
    Нали се сещаш, че изгорелите газове който се върнат към смукателният колектор спират притока на въздух в някакъв процент, процент който зависи от някой неща. Точно в един такъв момент нали се сещаш, че хем спираш газовете да въртят турбината хем ограничаваш притока на свеж въздух. А щом не караш турбината да се върти и да надува, е това не е ли разтоварване.
    Колегата @БО по нагоре го написа, че налягането в изпускателният колектор е по голямо от това на турбината, но и това нямаше кой да го прочете. Защото сещаш ли се ако е по ниско ще разтовариш турбината в генерацията
    Та какво казваше за студената част на турбината.

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
      Някои хора явно не четат и не искат да помислят какво казвам.
      Нали се сещаш, че изгорелите газове който се върнат към смукателният колектор спират притока на въздух в някакъв процент, процент който зависи от някой неща. Точно в един такъв момент нали се сещаш, че хем спираш газовете да въртят турбината хем ограничаваш притока на свеж въздух. А щом не караш турбината да се върти и да надува, е това не е ли разтоварване.
      Колегата @БО по нагоре го написа, че налягането в изпускателният колектор е по голямо от това на турбината, но и това нямаше кой да го прочете. Защото сещаш ли се ако е по ниско ще разтовариш турбината в генерацията
      Та какво казваше за студената част на турбината.
      И как по точно ги спираш тези газове,ти май не си наясно,че турбината ако има достатъчно обороти,я боли шпека за ЕГР-а дали е отворен или не,стига с тея глупости за малко газове и т.н.Турбината винаги си има достатъчно газове за да се върти,я се замисли твойта кола на втора предавка на колко оборота си на 1 бар налягане,сигурно при около 2000 и натиснат педал 20%,е повярвай ми в този случай ЕГР-а е затворен.Ти имаш проблем с обясненията,сега не ми излизай с номера какво е написал Бо,защото то беше коментар на твоето мнение,а сега изведнъж си на неговото мнение.Явно няма да се разберем,аз с радиоточка мразя да споря,така че приклювам по темата.

      П.С.Замисли се,не един човек в тази тема ти написа,че пишеш пълни глупости
      Last edited by Mury; d.m.y г., 07:14.
      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
        И как по точно ги спираш тези газове,ти май не си наясно,че турбината ако има достатъчно обороти,я боли шпека за ЕГР-а дали е отворен или не,стига с тея глупости за малко газове и т.н.Турбината винаги си има достатъчно газове за да се върти,я се замисли твойта кола на втора предавка на колко оборота си на 1 бар налягане,сигурно при около 2000 и натиснат педал 20%,е повярвай ми в този случай ЕГР-а е затворен.Ти имаш проблем с обясненията,сега не ми излизай с номера какво е написал Бо,защото то беше коментар на твоето мнение,а сега изведнъж си на неговото мнение.Явно няма да се разберем,аз с радиоточка мразя да споря,така че приклювам по темата.

        П.С.Замисли се,не един човек в тази тема ти написа,че пишеш пълни глупости
        Това е така колега, но аз мисля че логиката на колегата chavetoo също е правилна. Реално когато колата работи на място 850 рпм, егр-а е отворен.
        Да кажем че 10% от изпускателните газове отиват в смукателния колектор. При затапване на ЕГР-а тези 10 % които са минавали през ЕГР-а ще се насочат към турбинната перка. Т.е. малко повече газове ще я въртят точно в този момент. Геометрията мисля няма да се промени. Има логика в това което казва! И все пак тези 10 % няма да са определящи за работата и. със и без тях тя все ще си работи нормално. Поправете ме ако греша.

        п.с. За колегата дето компютъра му обогатявал сместа. Компютъра определя колко гориво да се инжектира само когато колата е изключена от скорост при 850 рпм. Натиснеш ли педала на газ-та, компютъра може само да ограничи количеството, което си му задал, а това се случва в много малко режими на работа.
        FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD100 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от MitakaNeikov Покажи съобщение
          Това е така колега, но аз мисля че логиката на колегата chavetoo също е правилна. Реално когато колата работи на място 850 рпм, егр-а е отворен.
          Да кажем че 10% от изпускателните газове отиват в смукателния колектор. При затапване на ЕГР-а тези 10 % които са минавали през ЕГР-а ще се насочат към турбинната перка. Т.е. малко повече газове ще я въртят точно в този момент. Геометрията мисля няма да се промени. Има логика в това което казва! И все пак тези 10 % няма да са определящи за работата и. със и без тях тя все ще си работи нормално. Поправете ме ако греша.

          п.с. За колегата дето компютъра му обогатявал сместа. Компютъра определя колко гориво да се инжектира само когато колата е изключена от скорост при 850 рпм. Натиснеш ли педала на газ-та, компютъра може само да ограничи количеството, което си му задал, а това се случва в много малко режими на работа.
          И теб те въртят пиленцата. Изобщо не си на ясно кое какво става както и много от пишещите тук, а си чешете езиците. Що се хабите?

          Компютъра когато му натиснеш педала той почти и само ограничава. Почти всичките му режими са ограничение и контрол, ограничение и контрол, ограничение и контрол....

          ---------- Post added at 12:33 ---------- Previous post was at 12:25 ----------

          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          Другия режим се казва авариен освен физика в процеса на ЕГР има и малко химия и не е вярно ,че е само екология.
          Не е авариен режима. Много просто е. ЕКУ-то си има карта по която следи въздуха и по количеството впръсква по зададени стойности. Обикновено тази карта е настроена колкото повече въздух, толкова по-богата смес. Когато затапите ЕГР, МАФ-а измерва повече въздух. От там ЕКУ-то работи по частта от картата с повечето въздух. Демек малко поизбягва от икономичните режими. (И пак зависи в същност за кое точно ЕКУ става въпрос и за коя марка автомобили).

          Общо взето, последиците от затапване на ЕГР са добри за мотора и не знам до колко лоши за околната среда.
          Last edited by oem; d.m.y г., 11:41.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            И теб те въртят пиленцата. Изобщо не си на ясно кое какво става както и много от пишещите тук, а си чешете езиците. Що се хабите?
            Здравей колега, ами обясни ни като ни "въртят пиленцата". Щом си толкова наясно, защо не го обясниш ясно и точно как е, за да го разберем и ние? Не със недомлъвки! За да не си чешем езиците само и да се хабим. Аз нямам претенции, че съм много навътре с нещата, просто следвам логиката. Затова помолих ако греша някой да ме поправи. В случая ти не го направи, а само констатира че не съм на ясно, което без пример нищо не означава!

            EDIT: Колега оем извиняваи за тъпия въпрос, но максималната стойност на горивото, която ЕКУ-то може да инжектира не е ли тази от driver wish-a. А в зависимост от въздуха тази стойност да се ограничава?
            "Обикновено тази карта е настроена колкото повече въздух, толкова по-богата смес." - Ще ми е интересно да споделиш, коя е тази карта?
            Last edited by MitakaNeikov; d.m.y г., 11:58.
            FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD100 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от MitakaNeikov Покажи съобщение
              Това е така колега, но аз мисля че логиката на колегата chavetoo също е правилна. Реално когато колата работи на място 850 рпм, егр-а е отворен.
              Да кажем че 10% от изпускателните газове отиват в смукателния колектор. При затапване на ЕГР-а тези 10 % които са минавали през ЕГР-а ще се насочат към турбинната перка. Т.е. малко повече газове ще я въртят точно в този момент. Геометрията мисля няма да се промени. Има логика в това което казва! И все пак тези 10 % няма да са определящи за работата и. със и без тях тя все ще си работи нормално. Поправете ме ако греша.

              п.с. За колегата дето компютъра му обогатявал сместа. Компютъра определя колко гориво да се инжектира само когато колата е изключена от скорост при 850 рпм. Натиснеш ли педала на газ-та, компютъра може само да ограничи количеството, което си му задал, а това се случва в много малко режими на работа.
              Какво значение има работата на ЕГР-а на празен ход,все пак тогава мотора си работи на атмосферно налягане,и няма значение дали е отворен ЕГР-а,все пак това е нправено за повторно изгаряне на газовете-екология.....................
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от MitakaNeikov Покажи съобщение
                Здравей колега, ами обясни ни като ни "въртят пиленцата". Щом си толкова наясно, защо не го обясниш ясно и точно как е, за да го разберем и ние? Не със недомлъвки! За да не си чешем езиците само и да се хабим. Аз нямам претенции, че съм много навътре с нещата, просто следвам логиката. Затова помолих ако греша някой да ме поправи. В случая ти не го направи, а само констатира че не съм на ясно, което без пример нищо не означава!

                EDIT: Колега оем извиняваи за тъпия въпрос, но максималната стойност на горивото, която ЕКУ-то може да инжектира не е ли тази от driver wish-a. А в зависимост от въздуха тази стойност да се ограничава?
                "Обикновено тази карта е настроена колкото повече въздух, толкова по-богата смес." - Ще ми е интересно да споделиш, коя е тази карта?
                Какво общо има това вече с темата? Относно "driver wish" в общи линии е така. Щом имаш такива познания вярвам, че от тук на татък ще се досетиш какво имам предвид Помисли малко.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  Какво значение има работата на ЕГР-а на празен ход,все пак тогава мотора си работи на атмосферно налягане,и няма значение дали е отворен ЕГР-а,все пак това е нправено за повторно изгаряне на газовете-екология.....................
                  Ми няма значение, просто турбото в този момент ще се върти с малко повече обороти при затапен ЕГР. Т.е. ще е малко по- натоварено. Лично аз немисля че това е някакъв проблем.
                  FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD100 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител

                  Comment


                  • #69
                    А в тази тема се пита нещо съвсем различно от обсъжданото в крайна сметка, като вече се отговори на въпроса - турбината не се разтоварва по никакъв начин при отпускане на педала на газта.

                    Впръсканото количество гориво е еднакво дали ще е с ЕГР или ще работи без ЕГР. Няма дизел, който да харчи повече при затапване на ЕГР-а, освен ако не следи разни параметри с диференциални датчици, разни ламбди сонди и т.н. Но тук говорим за друго поколение двигател.
                    При "стандартните" жтд-та, униджети, количеството гориво не се влияе от промените в ЕГР-а.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                      А в тази тема се пита нещо съвсем различно от обсъжданото в крайна сметка, като вече се отговори на въпроса - турбината не се разтоварва по никакъв начин при отпускане на педала на газта.

                      Впръсканото количество гориво е еднакво дали ще е с ЕГР или ще работи без ЕГР. Няма дизел, който да харчи повече при затапване на ЕГР-а, освен ако не следи разни параметри с диференциални датчици, разни ламбди сонди и т.н. Но тук говорим за друго поколение двигател.
                      При "стандартните" жтд-та, униджети, количеството гориво не се влияе от промените в ЕГР-а.
                      Може и да греша, но аз разсъждавам в следната последователност:

                      1 - Количеството гориво, което се впръсква зависи от количеството въздух, което отчита дебитомера.

                      2 - При отворен ЕГР общото количество (да го наречем газообразна смес), която постъпва в колектора се състои от сумата на постъпващия въздух през дебитомера + количеството изгорели газове, което минава през ЕГР.

                      3 - Следователно при отворен ЕГР количаството въздух, преминаващо през дебитомера е по-малко сравнено с това, когато клапанът е затворен (разглеждаме го при едни и същи обороти на двигателя)

                      В резултат от горните разсъждения би трябвало при отворен ЕГР, количеството гориво да е по-малко
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:54.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #71
                        Да, ама не.
                        Логиката ти е насочена само от потребителска гледна точка.
                        Хвърли друга логика от термодинамиката и ще видиш, че грешиш.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #72
                          А и ако се вземе впредвид самата идея за внедряването на тази система..... Нали именно целта е да се рециклират недостатъчно изгорелите газове за да доизгорят. Какъв е смисъла ако в този момент продължава да се подава същото количество гориво?


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #73
                            Смисъла е сваляне на температурата в горивната камера за намаляване на азотните окиси. Съответно и софтуера е написан така.
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                              И как по точно ги спираш тези газове,ти май не си наясно,че турбината ако има достатъчно обороти,я боли шпека за ЕГР-а дали е отворен или не,стига с тея глупости за малко газове и т.н.Турбината винаги си има достатъчно газове за да се върти,я се замисли твойта кола на втора предавка на колко оборота си на 1 бар налягане,сигурно при около 2000 и натиснат педал 20%,е повярвай ми в този случай ЕГР-а е затворен.
                              Турбината може да има страшно много обороти, но отвори ли ЕГР-а оборотите нямат никакво значение, има само значение налягането.
                              Е повярвай ми ЕГР-а винаги е отворен до 3000об/м и до тези обороти винаги прави корекция на входящият въздух. Корекцията става като замества количеството въздух с изгорели газове. Това важи за Е3 което не е пипано от пишман мапер.
                              Въпроса беше за последиците.
                              Последиците: турбината в дадени режими прекарва много повече въздух, това значи, че е натоварена повече.
                              Какво става в ЕКУ-то след затапване на ЕГР-а, сигурен съм, че от хората които пишат по темата, може би само един човек знае какво става, аз не знам защото не съм мапер.

                              Екологията най вероятно отива на кино (3Д) но тя отдавна е на кино щом се е стигнало до затапване.
                              Само не мога да разбера защо когато сте мръсни и ви сърби се чешете а не хванете да се изкъпете.
                              П.С Знам обаче, че след затапване на ЕГР-а (при мен) веднага се записва грешка за него и грешка за проблем с налягането на турбината. Много често между предавките когато искам да ускорява ми светва една червена лампа и докато свети лампата нямам ускорение.На студен мотор ми играят ниските обороти с около 150-200об/м. След ускорение на 1 и 2 и изключване от скорост оборотите падат до 600.
                              Хайде сега ми кажете поне един + след затапване на ЕГР-а.

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                                Смисъла е сваляне на температурата в горивната камера за намаляване на азотните окиси. Съответно и софтуера е написан така.
                                Значи вкарваме част от изгоралите газове обратно в цилиндрите, вкарваме и същото количество гориво както ако е затворен клапана и така намаляваме температурата в горивната камера и понижаваме вредните емисии??????


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X